Reviewed game

"Bombastická" hra... a stojí za to

Kód Semtex  Escape Rooms Prague Recenze

Název místnosti je inspirován světově známou plastickou trhavinou, která se vyrábí u nás v Pardubicích. Zažijete příběh šíleného pyrotechnika, který byl propuštěn z armády a teď se chce mstít…

Místnost je v samotném centru Prahy na jedné z nejkomerčnějších ulic – Na Příkopech. Autem sem rozhodně nejezděte. Parkování by mohl být trochu oříšek. Zato si můžete vybrat, zda vystoupit na Můstku nebo Náměstí Republiky, protože pasáž Černá Růže je někde mezi. Velký světelný baner po levé straně za vstupem do pasáže a značka na zvonku jsou snadno k nalezení. Sportovci pak mohou využít stoupání po schodech do 4. patra, kde se místnosti nachází. My jsme využili výtah. Zázemí je veliké, protože na stejné adrese jsou k dispozici hned dvě únikové hry “Kód Semtex” a “Totalitní Československo”. Pravděpodobnost, že se setkáte s jiným týmem, je veliká. O své věci se však bát nemusíte, protože pro Vás provozovatel připravil uzamykatelné skřínky. Potěší Vás možnost zakoupení nápojů za rozumné ceny a rovněž sociální zařízení je zde samozřejmostí.

Průběh hry

Jak bylo zmíněno, název poměrně dost napovídá co bude vaším úkolem na dalších maximálně 60 minut a ani o sekundu více. Tolik času totiž budete mít k tomu, aby jste zneškodnili bombu a zachránili centrum Prahy. Tato místnost se řadí do menšiny místností v Praze, které jsou poháněné modernímy technologiemi. Díky tomu hojně využívají možností moderní doby, které přináší takto moderně koncipovaná místnost. A že si tvůrci při tvorbě dali záležet, můžeme jen potvrdit. Celou dobu něco mačkáte, zapojujete nebo skládáte. Různé věci svítí nebo se je snažíte rozsvítit či rozpohybovat. Milovníci technicky založených místností se rozhodně mají na co těšit. Fyzici, technici i chemici si zde přijdou na své. Najdete zde ovšem i zdánlivě neřešitelné úkoly. Poté co je vyřešíte, si budete klepat na čelo, jak snadné byly a právě v tu chvíli zažijete pocit sladkého vítězství. Interiérové prvky jsou trochu zvláštní – nesourodé a daly by se popsat jako kombinace produktů z obchodů Ikea, Hornbach a ze skladu civilní obrany. Interiér Vás sice do děje plně nevtáhne, ale na zážitku ze hry to příliš neubírá. Zejména proto, že na všechny rekvizity lze sahat a použít je ke splnění herních úkolů. Všechny řídící prvky hry jsou dobře skryty a tak Vám zážitek nekazí značky s nápisem “nesahat”.

Co bychom zlepšili?

Místnost nemá žádné významné nedostatky, které by bylo třeba odstranit.

Proč navštívit tuto místnost?

Pokud jste příznivci technických úkolů a nepotrpíte si příliš na děj, tak je tato místnost vhodná právě pro Vás. Nezáleží na tom, zda jste začátečník nebo pokročílí, v obou případech je tato místnost pro Vás vhodná.

Souhrn

Semtex se řadí do dražších místností v Praze. Úroveň ovšem této ceně odpovídá a návštěva je dobrá zábava i pro zkušené hráče, kteří již mají stejně jako my leccos za sebou. Ve 4 zkušených lidech se nudit nebudete a pokud máte s sebou nováčky, plnou kapacitu místnosti můžete bez obav naplnit. Tuto hru si neoblíbíte pro její příběh či pro design interiéru, ale zamilujete si její jedinečné a kvalitně zpracované technologické úkoly. Technologických místností v Praze moc nenajdete a i proto tuto hru doporučujeme.

doporučená hra

Navštíveno 2.3.2016
Autor Marko

semtex graf

Co znamená graf?

Abyste věděli jaké úkoly Vás ve hře čekají, můžete si prohlédnout jejich typologií pomocí tohoto grafu. Jednotlivé osy představují dovednosti, které využijete při plnění jednotlivých úkolů. Čím větší vzdálenost bodu od středu u jednotlivé kategorie tím vyšší četnost úkolu v dané hře. Hranice pavučiny představují celkový počet úkolů.

Matematické = pro splnění potřebujete použít základní matematické operace a jednoduché matematické výpočty Slovní = verbální nebo psané hlavolamy a indície Graficko-vizuální = skládání puzzlí, obrazců, kombinace barev. Zručnostní = pro zdárné splnění úkolu je třeba něco správně přiložit k jiné rekvizitě, zkombinovat více rekvizit atd. Technologické = úkoly pro jejichž splnění musíte využít magnety, elektřinu, elektroniku, světlo, hydrauliku aj. technické zařízení či znalosti Fyzické překážky = pro splnění úkolu je třeba s nečím pohnout či přesunout těžší rekvizitu na konkrétní místo Všímavostní = úkoly běžně viditelné, u kterých nepotřebujete nic jiného než zrak [fbcomments]