Reviewed game

Raději nevycházím z domu

Kmotr Omerta recenze DoorZ

Co se stane pokud se zkusíte spolčit s mafií? Ačkoli Vás před podobnými nápady maminka stokrát varovala, Vy jste si nedali říct a tak jste najednou spoutaní a se zavázanýma očima v jakémsi kumbálu, s tikající bombou za zády. Máte 60 minut na to, se z této zdánlivě patové situace dostat, než bomba vybuchne.

Díky pásce přes oči a spoutaným rukám za zády této hře rozhodně nelze upřít originální začátek. Komůrka, do které vás mafiáni zavřou je vskutku malá, počítejte, že pokud přijdete v pěti hráčích, bude to zpočátku skutečně „tělo na tělo“. Jinak se nemusíte bát, protože se jedná především o zábavu, zápěstí vám obsluha předem vypodloží potítky, aby vás nic netlačilo.

Průběh hry

Hra začíná vyslechnutím mafiánského rozhovoru, po kterém začínáte hrát. Nám se ovšem díky nadšení ze hry a okamžitému domlouvání, co a jak, podařilo daný rozhovor zcela přeslechnout. A jako první „nápovědu“ jsme se tedy po chvíli ptali obsluhy, zda už můžeme začít hrát. Proto bychom uvítali hlasitější nahrávku, případně, pro příliš nadšené hráče, zvážili doplnění spoutání ještě o roubík .

Tempo hry je poměrně svižné. Místnost je precizně autenticky zařízena a Vám nezbývá než přijít na to, kudy  ven. Úkoly si užijí jak naprostí nováčci, tak i zkušení hráči. Jednotlivé úkoly jsou pestré a neotřelé, dle našeho soudu převážně střední obtížnosti. Ani my jsme se zcela bez nápovědy neobešli. Autoři se snaží bránit zavedeným klišé a tak čekejte nečekané. Nás například značně vyvedlo z míry „zničení“ elektronického zařízení, kdy jsme si nebyli jisti, zda se nám omylem nepovedlo poničit vybavení místnosti. Ale místnost je dobře promyšlena a věřte, že vše, co se děje, je součástí hry.

Pozor na jazykovou bariéru, ve hře se nachází několik poslechových i psaných nápověd, které jsou prozatím výhradně v češtině. Místnost proto doporučujeme pouze česky mluvícím hráčům. Ani ve čtyřech jsme se v místnosti rozhodně nenudili, řadu úkolů lze řešit paralelně. S výjimkou prvotního uzavření v malé komůrce se najde dostatek podnětů pro zkoumání i pro pět hráčů, my za ideální počet pro tuto hru považujeme 3-4 hráče.

Co bychom zlepšili

V místnosti se nachází bomba, od obsluhy víte, že se jí nemáte snažit deaktivovat, slouží především jako časomíra. Uvítali bychom její fyzickou nedostupnost, prakticky volně ležící bomba vybízí ke snaze o deaktivaci. Pokud bychom nevěděli, že si jí nemáme všímat, pravděpodobně bychom strávili polovinu hry snahou o její zneškodnění. Jedná se asi o jediný prvek, decentně narušující atmosféru hry.

Proč navštívit tuto místnost

Hra disponuje řadou neotřelých prvků, překvapivých momentů, je vkusně a stylově zařízena. Díky spoutání nabízí skutečně nevšední zážitek. DoorZ najdete přímo na Václavském náměstí a dostupnost je tedy  prvotřídní. Navíc pánové z DoorZ skutečně dbají o spokojenost zákazníka. Své hosty očekávají již před vchodem do domu, s úsměvem na tváři, jsou milí a pozorní. Jejich profesionalita a vstřícnost povýší Váš zážitek ze hry na další úroveň.

Souhrn

Omerta nabízí zcela originální zážitek v podobě skutečného spoutání se kterým se musíte vypořádat. I dále hra nabízí řadu neotřelých hádanek, jejichž obtížnost je tak akorát. Hrajete v precizně zařízeném prostředí, které vám umožní přenést se na 60min do jiného světa a patřičně si odpočinout od všedního světa. Vaší jedinou starostí totiž je, jak utéct ze spárů mafiánům… Hru doporučujeme všem úrovním escaperů, nejvíce si jí pak patrně užijí středně zkušení hráči. Doporučený počet nováčků je 4 – 5 osob. Doporučený počet zkušených hráčů 2 – 3.

Za tým escapemanie uděluji doporučení.

doporučená hra

Navštíveno 12.8.2016
Autor Alena

omerta graf

Co znamená graf?

Abyste věděli jaké úkoly Vás ve hře čekají, můžete si prohlédnout jejich typologií pomocí tohoto grafu. Jednotlivé osy představují dovednosti, které využijete při plnění jednotlivých úkolů. Čím větší vzdálenost bodu od středu u jednotlivé kategorie tím vyšší četnost úkolu v dané hře. Hranice pavučiny představují celkový počet úkolů.

Matematické = pro splnění potřebujete použít základní matematické operace a jednoduché matematické výpočty
Slovní = verbální nebo psané hlavolamy a indície
Graficko-vizuální = skládání puzzlí, obrazců, kombinace barev.