Reviewed game

Sice jsme nic nezdědili ale zábava byla dobrá.

Dědictví Mazement recenze

Úniková místnost Dětictví se nachází na pražských Vinoharadech hned vedle Riegrových sadů, což je velice příhodné místo pro začátek příjemného letního večera s přáteli. Musíme potvrdit, že náštěvou této místnosti Váš večer/odpoledne určitě příjemně začne.

Vstup do suteréních prostor jednoho z činžovních domů je označen poměrně nenápadně, ale se znalostí přesné adresy uvedené na webu není problém místnost nalézt. Jakmile vejdete do recepce, přivítá Vás milá obsluha v prostoru, který se bude ještě časem s příchodem další místnosti (The Saw) měnit, nicméně svému účelu slouží dostatečně už nyní.

Na dědictví jsme dorazili čtyři zkušení hráči a proto jsme si vybrali těžší variantu, při které nebyla obsluha tolik sdílná a my jsme tedy museli řešit úkoly bez detailnějšího popisu. Dělení obtížnosti nám přišlo jako zajímavý nápad a pro úplné začátečníky bychom určitě doporučovali volbu lehčí varianty. Za úkol jsme měli nalézt dědictví po našem dědečkovi, ke kterému nám zanechal indície ukryté ve své New Yorkské kanceláři, dříve než na místo dorazí jeho vrazi.

Poměrně minimalisticky zařízená místnost skrývá až nečekané množství předmětů k prozkoumání a na první pohled je jasné, že se nacházíme v kanceláři zámožného podnikatele. Množství rébusů a hádanek je v Dědictví namixováno příjemně a několik z nich nás velice mile překvapilo svou originalitou a důvtipnými řešeními. Vše je nastaveno tak, že i v maximálních 5 hráčích se nebude nikdo nudit a využije se každý talent. Typově se jedná o hru, která nejvíce cílí na Vaši pozornost a smysl pro detail a technologické řešení problémů.

Co bychom zlepšili?

V následné diskusi, kterou jsme s naším týmem vedli po dokončení všech úkolů v téměř rekordním čase, jsme nenarazili na žádný zásadní problém ani maličkost k vytknutí. Je pravda, že nám úkoly sedly jako šité na míru a v podstatě se nám nepovedlo zadrhnout ani na jednom, ale obecná úspěšnost v Dědictví v rámci 60ti minutového limitu se pohybuje na hranici 30 % což může některé hráče odrazovat. Proto doporučujeme požádat o radu, ve chvíli, kdy se na jednom úkolu zaseknete na více jak 5-10 minut. Slečna na recepci Vás celou dobu sleduje a ráda Vás lehce postrčí správným směrem. (Tato rada je ovšem univerzální a platí pro všechny místnosti, které navštívíte.)

Proč navštívit tuto místnost?

Výbornou lokalitou kvality této místnosti začínají i končí, ale to co se odehraje mezi příchodem a odchodem uvnitř ve Vás rozhodně zanechá pocit dobře odvedené týmové práce a skvělou náladu, která Vám vydrží ještě na několik dalších hodin.

Souhrn

Dědictví patří určitě mezi ty lepší  místnosti, které jsme s týmem escapemania.cz navštívili a potvrdilo se nám to jednoznačně hned po tom, co jsme ji opustili. Více jak půlhodinové hodnocení a sdílení zážitků ještě na chodníku před vstupem pro nás není úplně běžné a všichni jsme byli nadšení. Dědictví můžeme doporučit jak pokročilejším hráčům, tak nováčkům v našem oboru (snadnější varianta) a zajímavostí je také možnost hrát hru v angličtině (The  Legacy), k čemuž je skvěle uzpůsobena.

Za tým escapemanie uděluji doporučení.

doporučená hra

Navštíveno 27.7.2016
Autor Ondra

dedictvi

Co znamená graf?

Abyste věděli jaké úkoly Vás ve hře čekají, můžete si prohlédnout jejich typologií pomocí tohoto grafu. Jednotlivé osy představují dovednosti, které využijete při plnění jednotlivých úkolů. Čím větší vzdálenost bodu od středu u jednotlivé kategorie tím vyšší četnost úkolu v dané hře. Hranice pavučiny představují celkový počet úkolů.

Matematické = pro splnění potřebujete použít základní matematické operace a jednoduché matematické výpočty
Slovní = verbální nebo psané hlavolamy a indície
Graficko-vizuální = skládání puzzlí, obrazců, kombinace barev.
Zručnostní = pro zdárné splnění úkolu je třeba něco správně přiložit k jiné rekvizitě, zkombinovat více rekvizit atd.
Technologické = úkoly pro jejichž splnění musíte využít magnety, elektřinu, elektroniku, světlo, hydrauliku aj. technické zařízení či znalosti
Fyzické překážky = pro splnění úkolu je třeba s nečím pohnout či přesunout těžší rekvizitu na konkrétní místo
Všímavostní = úkoly běžně viditelné, u kterých nepotřebujete nic jiného než zrak