Profil

Avatar

lehecka.pepik@seznam.cz

Zkušenost:

16 %*

Odehrané hry

Hra Čas úniku Hodnocení Komentář
LAFAYETTOVO VĚZENÍ Escape Plan Olomouc neznámý

+ inspirace skutečnou událostí

+ různorodost prostředí v jednotlivých částech hry (dobrá atmosféra)

+ krásné zabudování moderních technologií do historického prostředí, takže jejich přítomnost není rušivá

- nic mě nenapadá

80% – Velmi kvalitní hra (dal bych spíš 85 %). Je celkem umění spojit historické téma s technologiemi, které baví a tady se podařilo. Navíc milá obsluha, takže jsem odcházel opravdu s dobrým pocitem.
Prokletý dům neznámý

- rozhlehlost únikovky

- atmosféra, kterou trochu kazí zmíněný prach a v létě vedro

- moc monotónní postup - v každé místnosti se v podstatě řeší totéž (klíč nebo jeden úkol)

60% – Rozsáhlá únikovka, což je na hodinu poměrně limitující, i když úkolů zase není extrémně moc. Půda není moc dobré místo na únikovku. V létě to není příjemné. A toho prachu, co tu se tu válí a lítá. Nosit pouta na jedné ruce po celou hru taky zrovna nepotěší. Zajímavý systém možnosti přijít příště se slevou a zahrát si to, co jste nestihli (což asi moc lidí neocení).
PRACOVNA DOKTORA SHIPMANA neznámý

+ různorodost úkolů

+ roommaster

- někdy trochu překombinované úkoly

- když je člověk v "laufu", není nic horšího, než když vás přeruší nějaké video (ale u Fausta to bylo v tomto ohledu horší)

60% – Není to špatná hra (dal bych spíš 65 %), ale nemám moc rád hry krok za krokem, kde je navíc člověk vždycky na chvíli přerušen nějakým předělem. Lépe vymyšlené to je u starší hry od těchto tvůrců. Atmosféru to do jisté míry mělo, ale podle tématu bychom měli mít aspoň trochu strach a to se nedostavilo.
GETAWAY PRAGUE - Vězení neznámý

- logika úkolů, které z velké části mají souvislost s tematem miniaturního socialistického vězení

- pohodový roommaster (nejspíš majitel)

- některé z úkolů byly svou myšlenkou originální, což je u staré únikovky dvojnásob cenné

- zpracování některých úkolů bylo až příliš "rukodělné"

- chybělo mi trochu nějaké herní překvapení

70% – Sice jde už o letitou únikovou hru a na celkem neoriginální téma, ale v rámci té doby je zpracovaná solidně. Žádné technické výkřiky, ale úlohy jsou vesměs logické a hra člověka baví.
Zloději snů neznámý

- atmosféra a prostředí (i v plném světle vypadala hra dobře)

- zajímavé technické provedení některých úkolů

- mám rád hry inspirované filmem

- chyběly mi tu úkoly, kde by člověk měl pocit "hurá, teď mě něco napadlo"

70% – K filmu jsem se ještě nedostal, ale únikovka má zajímavé pojetí, mám rád kontrasty mezi jednotlivými částmi (místnostmi) hry. Hezké vychytávky a rekvizity. Jediné, co mi tu scházelo, byly nějaké úkoly na přemýšlení, vyjma jednoho, který jsme řešili v závěru (tahle hra je v systému hned dvakrát :-).
Tajný experiment neznámý

- pár zajímavých úkolů (tak dva až tři), které se neobjevují až tak často na únikovkách

- čekal jsem opravdu trošku "chemický" zážitek, ale chápu, že by to mohlo být nebezpečné a místnost by se asi hůře uklízela

- u něčeho jsme získali výsledek dříve, než jsme to vyřešili

60% – Hra je na podobné úrovni jako její "sousedka" (orloj). Kdo si tu chce zvednout únikové sebevědomí, tak má šanci. Úkoly nejsou moc těžké, ale není jich zase tak málo. Některé věci lze obejít, i když to z naší strany nebyl záměr.
Magický orloj neznámý

+ hra má spád

+ originální téma, byť bych čekal, že hra bude díky tomu více technicky zaměřená

- pro náročnější hráče to je možná trochu zbytečná úniková "zastávka"

- nedýchala tady na mě středověká atmosféra

60% – Dvojice her u hlavního nádraží určitě těží z lokality a hlavně pro cizince je fajn, že tu je téma staroměstského orloje. Zpracování neurazí, byť to není úplně středověk. Některé z úkolů se podařily, jiné trochu váznou, ale je to taková oddechovka na 30 až 40 minut.
EscapeX neznámý

- atmosféra a prostředí (i v plném světle vypadala hra dobře)

- zajímavé technické provedení některých úkolů

- mám rád hry inspirované filmem

- chyběly mi tu úkoly, kde by člověk měl pocit "hurá, teď mě něco napadlo"

70% – K filmu jsem se ještě nedostal, ale únikovka má zajímavé pojetí, mám rád kontrasty mezi jednotlivými částmi (místnostmi) hry. Hezké vychytávky a rekvizity. Jediné, co mi tu scházelo, byly nějaké úkoly na přemýšlení, vyjma jednoho, který jsme řešili v závěru.
Dvojitý agent neznámý

+ alkohol v místnosti je dobrý vtípek (ale nenapil bych se)

- klasika - šachy, sektorový stolek s telefonem... v jednu dobu jsem to viděl na každé druhé únikovce

- roommaster zapomněl dát něco do hry

40% – Myšlenka dobrá, i když téma socialistických agentů už je asi na únikovkách vyčerpáno. Roommaster nezkušený, což se bohužel projevilo na hře. Některé věci trochu krkolomné k nalezení či řešení, ale našel se tu minimálně jeden úkol, který byl nápaditý. Asi bych na podobný typ únikovky už nešel.
Escape From Nautilus neznámý

+ téma, hravost

+ atmosféra, příběh

- našly se tu úkoly, které byly tak trochu do počtu (pouhé opsání čísla apod.)

- u ponorky bych ocenil nějaká ta "hejblátka"

70% – Jedna ze tří nejlepších her, kterou jsem kdy na Slovensku hrál. Je u ní vidět hravost a nadšení autorů. Nepatří k těm technologicky našlapaným, ale i tak si zde poradili velmi dobře s technicky laděným tematem Verneovek. Je tam pár rekvizit či úkolů, které by se daly asi udělat lépe, ale nic není dokonalé a tady mě to bavilo.
Ze spárů upíra neznámý

+ pár technických vychytávek, ale bohužel samoúčelných (s upírem to asi souvislost nemělo)

- systém nápověd (malá nápověda-větší nápověda-"tento úkol považujte už za vyřešený") - lidé nejsou stroje a vyžadují individuální přístup. Na některé úkoly (týkající se šikovnosti) se ani reálně napovídat nedá. Údajně to má být dokonalé, protože to je spravedlivé.

- jeden úkol sice nakonec fungoval, ale byl tak nepřesně seřízený, že bychom se výsledku stejně nedobrali

- atmosféra byla podivná, ale asi to tak mělo být

30% – Když se nadšenci do techniky a inovací pustí do únikových her, nemusí to vždy přinést dobrý výsledek. Přišel jsem si tu jako ve zlém snu - kombinace hracích automatů, upír s hlasem Jana Čenského, šílený systém nápověd ve stylu počítače z Jáchyme, hoď ho do stroje, nefunkční věc, která údajně přeci jen fungovala... ani tu slevu do hospody jsme potom nevyužili.
Horor Živě Escape Ústí nad Labem neznámý

- atmosféra opuštěné továrny (tak působivá, že se mi tam ani nechtělo jít)

- vrstvy prachu všude, nic pro alergiky

- dva úkoly přinášely stejný kód pro jeden zámek (hodně nezvyklé)

- zámků tam snad bylo aspoň dvacet, což je u lineárky na hodinu přehnané

- některé úkoly by snad měly i dobrý nápad, ale jejich provedení bylo hodně špatné

30% – Prostředí bylo na horor jako stvořené, ale únikovka má mít určitou "formu" a neměl by to být jen komplex zaprášených místností s nekonečným množstvím zámků.
Škola Silent Hill neznámý

- únikovka na téma škola

- úkoly vědomostního charakteru, ale na tak triviální úrovni, že to vyvolávalo úsměv

- technické úkoly zpravidla vůbec nesouvisely s tematem školy (šachy, hustilka...)

- roommaster vypnul telefon, přes který jsme nutně potřebovali nápovědu

- prostředí bylo jako ze současné učebny na jazykové kurzy, což moc nenadchne

40% – Škola Silent Hill (dříve Zpátky do školy) už podle všeho neexistuje. Nápad to byl dobrý, pár technicky laděných úkolů taky (i když bohužel zcela mimo školní prostředí). Atmosféra téměř nulová.
Bombardování Prahy neznámý

+ vizuální a zvuková složka vytváří iluzi dobové atmosféry

+ logické úkoly související s tematem únikovky

+ zajímavý závěr

- moc si nepotrpím na "herecké" výkony roommasterů, pokud jim herectví vyloženě nebylo dáno do vínku

- jedna věc technického charakteru měla tak velkou vůli, že jsme získali trochu jiný kód

80% – Tahle hra splňuje vše, co si pod pojmem úniková hra představuji - atmosféra, zábava, přemýšlení... Je to víceméně klasická zámkovka, ale v podzemí kdysi bombardovaného domu je to odpovídající. Takové představení historie může být přijatelné i pro děti.
Asylum Escape Most neznámý

+ technické vychytávky (byť některé už podle popisu roommasterky nefungovaly tak jak původně)

+ atmosféra hlavní místnosti

- některé věci byly nefunkční, jeden úkol se kvůli tomu řešil víceméně tipováním

60% – Nejsem si jistý, zda hra ještě v Mostě existuje, ale každopádně jsem si ji kdysi zahrál. Hlavní sál byl velmi povedený, jiné místnosti okolo už tak působivé nebyly. Něco už bylo opotřebované, ale celkově jsem byl s hrou spokojen.
THEROOM Starý svět neznámý

- některé úkoly jsou velmi nápadité

- atmosféra prostředí

- mám rád u únikovek příběh, pokud to vyloženě není vyloučeno tematem

- nepřišlo mi, že by jednotlivé části únikovky a úkoly měly vzájemnou souvislost

60% – Už je to nějaký pátek, co jsem tuhle únikovku hrál, ale musím uznat, že po vizuální stránce je zpracovaná pěkně (na dobu vzniku nadstandardně). Příběh to nemá, je to kombinace starého, ale i nového. Úkoly byly různorodé, jak stylem, tak i obtížností. Ke konci mě hra ale už trochu přestávala bavit.
Insomnia Locked In Prague neznámý

- různorodé prostředí jednotlivých částí hry

- rozdělení hráčů v úvodu tu bylo použito v rozumné míře

- autorům se podařilo vytvořit celkem hravou atmosféru, ale myslím, že ve větším týmu by se tenhle efekt ztrácel

- název jsem moc nepobral, mohlo by se to jmenovat jakkoliv, nemělo to nijak vyhraněný styl, snad až na závěr, který měl být vysvětlením, co se tu stalo

- dodal bych na hru tužku a papír, pokud se člověk nezeptá předem, jestli jde o lineární hru, může se stát, že u něčeho mávne rukou a řekne si, že to použije později - jsou zde věci, které se v hlavě nepodaří udržet a uvědomil bych si je, kdybych si je mohl poznamenat

- nevadí mi inspirace úkoly, které člověk načerpá z internetu nebo knížek, ale bylo by dobré je nějak po svém autorsky upravit a ne je vytisknout na tiskárně, tak jak jsou uvedeny v použitém prameni

70% – Hra, která kupodivu vypadala úplně jinak než Anthropoid (rukopis tvůrců bych tu nepoznal), ale líbila se mi o něco více. Je rozumným namícháním zámkové klasiky s moderními technologiemi. I když podle videa jsem čekal něco úplně jiného.
Operace Anthropoid Locked in Prague neznámý

- atmosféra, včetně zvukové složky

- příběh

- dost přebíhání mezi zámky, při větším počtu místností se dá na některé i zapomenout

- některé úkoly by si zasloužily údržbu, v jednom případě jsme ani dodatečně nepochopili, jak se to řeší (celkem v pohodě se to dalo obejít) a v jednom případě obsahoval úkol matoucí prvek (i roommasterka připustila, že si toho lidé všímají)

60% – Tahle hra by si zasloužila aspoň 70 minut času, protože si člověk nestihne vychutnat atmosféru bytu, který je víceméně zařízen ve stylu doby protektorátu. Pro milovníky historie to bude zážitek. Dá se tu hodně přehlédnout. Úvodní pasáž se mi líbila, potom už jsem se trochu ztrácel v množství úkolů a zámků.
Alchymista neznámý

- alchymistická atmosféra

- tajuplný roommaster

- chybělo mi napětí s blížícím se koncem

- hodně rekvizit, které neslouží úkolům

60% – Kdyby byla možnost 65 %, hodnotil bych výše. Je to určitě zdařilá hra a na danou lokalitu dobře zvolené téma. Chápu, že se nemůže měřit po technické stránce s podobně laděnými místnostmi ve velkoměstech. Hru jsme si užili, i když asi na druhou hru, která se odehrává ve stejných prostorách, ale s jinými rekvizitami, nepůjdeme.
Útěk z vězení neznámý

- prostředí cel

- roommaster

- chtělo by to dopracovat příběh tak, aby byl zasazený do konkrétní doby, která odpovídá prostředí cel

- tři úkoly s novodurovou trubkou jsou na staré vězení až moc

- mám raději jazykově neutrální hry

40% – Tuhle hru vnímám rozporuplně. Některé úkoly se mi svým nápadem líbily, ale až na výjimky mi moc neseděly k vězení, které se atmosférou tvářilo jako z dob rakousko-uherské monarchie, ale podle části zařízení a úkolů to spíš vypadalo na současnost nebo přelom 20. a 21. století. Rozdělení hráčů je zajímavý prvek, se kterým se člověk nesetkává často, ale asi by to bylo vhodné jen na jeden, dva úkoly, aby nezvnikal pocit marnosti, co zbytek týmu nezvládá.
Sherlockova kancelář Exit Game Prague neznámý

- tajuplné téma Sherlocka ve spojitosti s Jackem Rozparovačem

- pracovna opravdu připomíná Sherlockovu pracovnu z londýnského muzea

- to nejlepší člověk prožije v první polovině hry

60% – Sherlock Holmes - klasika, která nezklame, ať už v knize, televizi nebo i na této pražské únikovce. Hlavně v první části vynikající atmosféra. Úkoly takový střed, ale je nutné vzít v potaz, že jde už o hodně starou únikovku. Ve třech lidech ještě v pohodě, hráči z větších týmů si tu budou nejspíš překážet.
Escape car neznámý

- prostředí auta

- jeden nebo dva technicky zajímavé úkoly

- klimatizace uvnitř moc nefunguje, takže dny, kdy pořádně mrzne, nebo je horko, jsou docela výzvou

- úkoly mi připadaly jako výsledek práce jednoho prodlouženého víkendu, některé z nich ani nepatřily do prostředí policejního vozu

- i v očekávatelně skromném vybavení auta se našlo dost věcí navíc, které asi měly sloužit ke zmatení

- roommaster neměl svůj den

- modřiny po poutech

50% – Originální prostředí, ale o úkolech se to až na výjimky říci nedalo. Uvnitř jsme moc zábavy nezažili. Když se k tomu ještě přidá špatný roommaster, tak se na konci těšíte, ať už máte všechno za sebou.
STROJ ČASU neznámý

- téma a solidní zpracování pravěku

- některé ze šifer (úkolů) byly celkem zajímavé a hlavně logické

- dlouhý čas oddělení hráčů a vzájemná komunikace přes vysílačku

- chyběla mi tu nějaká gradace (kromě setkání hráčů)

60% – Téma zajímavé a určitě náročné. Jeho zpracování trochu pokulhávalo, zvláště v případě budoucnosti. Ale je pravdou, že hra patří k nejstarším v Praze. Rozdělení týmu na začátku je zajímavé, ale není dobré, když většinu času únikovky strávíte odděleně. Chyběl mi tu i nějaký výrazný závěr, nečekal jsem, že už je hra u konce.
Apocalypse Zombie 2213 neznámý

- atmosféra

- technické vychytávky

- roommasterka nesledovala dostatečně hru, a tak nám radila na něco, co jsme nepotřebovali a naopak neporadila s tím, co bychom měli mít

- málo úkolů na přemýšlení

70% – Designově na vysoké úrovni (podobně třeba jako Galactic Pioneers), ale je to taková hodně lehká únikovka - dvě tři šifry a potom už tak nějak dojít do cíle. Nicméně nás to bavilo.
Galactic Pioneers neznámý

- atmosféra, technické zpracování hry - skoro jako by se člověk ocitl v kosmické lodi (ale třeba si to tak jenom představuju podle filmů), v tomto ohledu nemá moc konkurentů

- úkoly trochu sklouzávají do stereotypu přiřazování něčeho k něčemu, nemuseli jsme o tom moc přemýšlet

- hodně vysoká cena za hodinu zábavy

70% – Váhám mezi 70 a 80 %, po stránce prostředí zpracováno výtečně, ale samotná únikovka mě moc nebavila. Nemuselo se tu moc přemýšlet, vše bylo až příliš návodné a závěr, který možná někomu zvedne adrenalin, mě spíš ubíjel.
Strýček v ohrožení neznámý

- nápadité úkoly, které se daly částečně řešit i mimo "linearitu" hry

- solidní náročnost, která je výzvou i pro zkušenější týmy

- atmosféra plného světla v kanceláři, žádný podkres (stačilo by sem tam nějaké zpestření typu blížících se kroků, hlasů...)

- nápověda přes intercom (určitě by se dalo vymyslet něco zajímavějšího - telefon apod.)

70% – I z celkem nezajímavého tematu se dá udělat povedená únikovka. Úkoly mě zaujaly svou pestrostí, jen škoda té atmosféry, ta ubírá na zážitku ze hry. Sympatická roommasterka, možná šlo o samotnou majitelku.
Tajemství hlavolamu neznámý

- zpracování dostálo názvu Tajemství hlavolamu a úkoly korespondovaly s Foglarovým dílem.

- hře se v podstatě nedá nic vyčíst, snad tu jen chybělo něco, co by mělo efekt překvapení

70% – Dobře zpracovaná hra ve stylu skautské klubovny - tedy ideální k tematu únikovky. Až na jeden, dva úkoly to byly spíše takové klasické kombinace pro číselné zámky, ale i tak jsme si hru užili, byť jsme tu strávili jen zhruba půlhodinu. Vhodné pro rodiny s dětmi - už i pro desetileté to může být zajímavé.
Upíří hrobka Chess KEY Room neznámý

- velmi dobrá atmosféra a využití celkem malého prostoru (ideální pro trojice - dvojice to budou mít těžké a ve větším počtu to už nebude kvůli prostoru moc komfortní)

- zajímavé úkoly

- ve velkém množství výzev se našly výjimečně i úkoly, které bych vynechal nebo upravil více v duchu příběhu o upírovi

80% – V době, kdy jsem tu hrál, dostala se tahle únikovka úplně na špici mého žebříčku. I dnes ji řadím do širší špičky. Měl jsem štěstí na velmi dobrou roommasterku. Splňuje mou představu o pestré škále úkolů, náročnosti, kombinaci citlivě použitých moderních technologií i klasických zámků.
James Bond Escape Game Kladno neznámý

- některé z úkolů byly svým nápadem originální

- hra celkem dobře gradovala, takže jsme se nenudili

- není dobré, když je zámek na trojčíslí a dílčí čísla máte z různých úkolů - automaticky jsme ani ten třetí úkol nehledali

- u věcí, které jsou dekorací, bych se více zamyslel, zda svým provedením neevokují nějakou šifru

60% – Logicky uspořádaná, převážně zámková hra. Škoda, že jeden z větších herních prostorů této únikovky je využitý asi jen na jeden úkol. Filmy s Jamesem Bondem mi to sice nepřipomínalo, ale podle tohoto kritéria jsem si únikovku stejně nevybíral. Je fajn, že i mimo velkoměsta se dají najít únikovky, které jsou na solidní úrovni.
Masna - Bývalí lidé neznámý

- úkoly, které převážně souvisejí s tematem

- příběh, který prožíváte i při plnění úkolů

- více charakterem rozdílných místností s dobrou dobovou atmosférou

- příliš mnoho video vsuvek, které snad až na jednu výjimku nepomáhají při řešení jednotlivých úkolů

- jeden z úkolů je zajímavě vymyšlený, ale pro člověka bez ostřížího zraku prakticky neřešitelný

70% – Vcelku povedená hra (dal bych tak 75 %), ne vždy jsou experimenty (video ve hře) přínosem v místech, kde přeci jen hrajete pod časovým tlakem. Ale Masně určitě nelze upřít atmosféru. Škoda, že úvodní prostor víceméně neslouží hře a je přitom z hlediska dekorací nejhezčí.
Divný Dom neznámý

- počet místností a fakt, že jde o únikový dům, což je dost originální (i samotná stavba na sídlišti překvapí)

- pár úkolů by se mi při lepší údržbě nebo dopracování líbilo

- přístup roommastera (pozdní příchod, klíček k něčemu s názvem "zelená" byl nakonec do "bílé", v jednom herním okamžiku viděl jeden ze členů týmu, jak roomaster upravuje místnost)

- nefunkční nebo ne zcela funkční herní předměty

- místa, kde se lze snadno zranit (trčící konce hřebíků)

- některé úkoly jsou jako ze školní družiny, u nichž by se navíc nabízela i jiná řešení

40% – Hry se tváří na webu jako absolutní špička v Bratislavě, ale v reálu to minimálně v tomto případě není. Určitě je zajímavá dřevěná stavba vklíněná mezi paneláky a i fakt, že se únikáři pohybují po celém domě, to je asi největší přednost hry. Hra má ještě nějaké pokračování (asi venku), ale to nám roommaster přiblížil tak, že jsme to zjišťovali až desítky kilometrů od Bratislavy.
Vězení Escape Jablonec neznámý

- roommaster (šlo tuším o majitele, takže se dalo předpokládat jeho nadšení)

- absence zvonku a jakékoliv jiné cedulky na adrese únikovky (telefon nepovažuji jako dostatečný kontakt)

- zatuchlý sklep, prach

- obehrané téma vězení

- úkoly bez ladu skladu potmě se slabými baterkami

- systém hry (hrozí, že budou někteří hráči po celou dobu uzamčeni v samostatné cele)

- systém nápovědy (předehraná hodinová páska a čekejte si pěkně na to, co potřebujete)

- pochybuji, že splňuje kritéria bezpečnosti

20% – Málokdy se mi stane, že bych hru označil za vyloženě špatnou. Jablonecké vězení je šíleným pokusem celkem nadšeného chlápka o únikovou hru. Funguje ale podle jeho slov už řadu let (možná někdy od roku 2015) a divím se, že v konkurenci se sousedním Libercem dokáže ještě existovat.

* Počítáno na základě počtu odehraných her uživatelem a celkového počtu her na Escapemania.cz